2012. március 25., vasárnap

Óbudai határtúra – zselé vagyok :)

Vannak rendkívül bonyolult dolgok az életben. Ilyen számomra a teljes indukció mibenléte, az, h. miért marad meg a levegőben a repülő, valamint az óraátállítás. Ez utóbbira a Julianus 50 céljában egy túratárs hívta fel a figyelmemet. Hoppácska, gondoltam, akkor holnap reggel most mi is lesz? Kevesebbet alszunk, magyarázták nekem lassan és tagoltan, vagyis ha 6-kor kelek, akkor IRL már 7 óra lesz, tehát lekésem a rajtot. Remek. A húgom felhívott, és közölte, h. igen, mindenképpen jönnének túrázni, kivétel a gyermeke, akinek a múlt heti Gyermekvasúttól belilult a köröm a lábán. Hát, nincs más hátra, kelni kell, és menni a túrára.
Lefekvéskor 10-ről 11-re állítottam a telefonomat, majd az ébresztőt reggel 6-ra. Igen ám, csak arra nem számítottam, h. ez egy OKOStelefon, és ő magától is át akarja majd állítani az időt. Nem is ÉRTEM, miért kell ennek itt ugrálnia meg okoskodnia, ahelyett, h. hagyná, h. a nála okosabb (ez lennék én) állítsa be az ilyesmit… Szóval, mint kitalálhattátok, a telefont még PLUSZBAN átállította magát, ezért én SZERINTE 6-kor keltem, ami a régi időszámítás szerint viszont 4 volt… fel is tűnt, h. mintha sötétebb lenne, mint kellene, de hát pont ezért állítgatjuk az órát, gondoltam… aztán már nagyon gyanús lett, bekapcsoltam a rádiót, és megállapítottam, h. így jártam. Egyébként iszonyat fáradtnak és álmosnak éreztem magam, 0 energiával. Megszemléltem a reggeli szánt zabpehely + joghurt kombinációt, na neee, ezt most ne, gondoltam, majd sütöttem magamnak 2 tojást kolbásszal, végül is időn volt bőven.
Negyed 8 magasságában megérkeztek a húgomék, és elindultunk a cél felé, h. ott hagyjuk az autót, és átvillamosozzunk a rajtba. Kb. fél órán át autóztunk fel-alá, míg a 2 kis utca közé ékelt még kisebb Toronya utcát megtaláltuk, aztán le a villamoshoz, majd át a rajtnak helyt adó gimnáziumba.
A túrában nem volt olyan iszonyat sok szint, viszont ennek szinte teljes egészét letudtuk az első 9 km-ben, ami azért így már kicsit más. Drága húgom póló + polár + vastag orkán mellény kombinációban vágott neki a túrának, hiába KÉRLELTEM perceken át, h. legalább a mellényt hagyja a kocsiban. Ennek eredményeképpen a mellényt az első kb. 500 méter után begyömtük az én zsákomba, és cipelhettem is egészen a túra végéig. Az emelkedőkön valóban nemigen fáztunk. Voltak szép, magas helyen lévő kilátópontok:

A húgom még sosem volt korábban a Hármashatár-hegyen, és most megállapította, h. ez nem is olyan nagy baj. Viszont VÉGRE sikerült rávennem, h. próbálja ki a túrabotokat, majd a túra végéig el sem tudtam venni őket tőle:

Bevallom, én már az elején iszonyat fáradt voltam. Nem is aludtam ki magam, meg azért előző nap is mentem, egyszóval zselé vagyok, na :). Azért persze mentem, de nemigen kérdezgettem a húgomékat, h. nem jönnének-e gyorsabban :). Annak is örültem, mikor végre a zöld csík kellemesen egy szintben haladó útjára értünk. Utána a végén a kék 3szög jelzésen még volt némi felfelé menet, illetve pontosan a „fehér jelzésalap kék 3szög nélkül” jelzésen:

mert a jelzésfestés még nem fejeződött be. Az úton haladva kellemes meglepetés ért, idén még ilyeneket sem láttam, de itt szépen virítottak:
 Az utolsó kilátóponton készül még pár fénykép:

aztán elindultunk a valóban riasztóan meredek lefelén, amitől a húgom először kicsit pánikolt, de aztán ügyesen megoldotta:

A városi szakaszra beérve ezúttal már simán megtaláltuk a Toronya utcát, és kevesebb mint 4 és fél óra alatt benn voltunk a célban. A célban volt zsíros kenyér és szörp. Útközben viszont semmi, de semmi, még egy kocka csoki sem – ehhez képest ezer forintos nevezési díj a tegnapi 600-hoz viszonyítva nem kevés, bár nyilván nem kötelező benevezni egy túrára, le lehet menni az utat simán nevezés nélkül, és akkor egy fillérbe sem kerül. Viszont az oklevél, de főleg a kitűző, az nagyon szép, a húgom teljesen belelkesedett tőle. Én már semmin nem lelkesedtem, hazaérve eldőltem, mint a kivágott fa, és aludtam egy órát. Nevezzetek papírkutyának :)